6 Nis 2010

İnsan Mısın?

Evet, soruyorum sayın Messi, insan mısın? Biraz daha kassa bırakın 4'ü daha fazla atabilirdi. Pes dedirtecek cinsten bir futbolcu bu. Onu izlediğimiz için Barcelona'yı seveni sevmeyeni her birimiz şanslıyız.

4 Nis 2010

Yarışın Ardından: Sepang, Malezya

Dünkü sıralama turu ardından ilk iki sıraya yerleşen Red Bull-Renault takımı yarışta da hegemonyasını göstererek Malezya'yı maksimum 43 puanla tamamlamış oldu. Yarışı Sebastian Vettel ilk sırada tamamlarken, Mark Webber ikinci, Nico Rosberg ise Mercedes GP adına ilk kez podyum görerek üçüncü oldu.

Yarışın başından sonuna Vettel ve Webber ilk ikiyi kaptırmadıkları için yalnızca kendi aralarında bir çekişme oldu, Red Bull'un bu iki pilotu arasına herhangi bir başka pilot girme başarısı gösteremedi. Malezya'da da gördüğümüz aslında şu oldu; Renault'nun motoru bir hayli güçlü ve bu konuda iddialılar. Bu motor gücünü hem Kubica'da hem de Vettel ve Webber'de rahatlıkla görebiliyoruz.

Dün sıralama turu ardından başlığı altında belirttiğim şey Robert Kubica'nın Adrian Sutil'i geçip asıl rakipleri olan ilk sıraları zorlayacağıydı. Sutil'i geçen Kubica, Rosberg'i fazla zorlamasa da yerini korudu ve yarışı 4. sırada tamamladı. Diyeceğim şu ki Kubica Renault adına muazzam bir transferdir. Gelecekte Leh pilotu sık sık podyuma çıkarken göreceğimizi düşünüyorum.

Ferrari ve McLaren-Mercedes'in bugün geride kalmalarının sebebi, sıralama turunda yapmış oldukları hatalardan kaynaklandı. Hava durumunu yeterince dikkate almamış olsalar gerek ki yoğun yağıştan ötürü piste çıkamayıp taktiksel hatalarının bedelini ödemiş oldu bu iki takım. Neyse ki bugün yağış yoktu ve temiz bir yarış izledik. Bu arada Lewis Hamilton'a da ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Yarışa 20. sırada başlayan Hamilton, otomobilinin hız farkını da devreye sokarak yarışı 6. sırada bitirdi ve puan almayı başardı. Jenson Button'ın geçen haftalarda "Ferrari ve Red Bull bizden hızlı" açıklamalarının doğruluk derecesini de bugün görmüş olduk. Button'ın otomobili Felipe Massa'yı fazla zorlayamadı ve gerisinde kaldı.

Gelelim Fernando Alonso-Jenson Button çekişmesine. Yarış 56 turdan oluşuyordu ve Alonso 44. turda başladığı Button takibine 54. tura kadar devam etti. Yalnız burada Fernando Alonso'nun yaşadığı bir problem vardı, o da vites kutusundan gelen ilginç sesler. Araç üstü kamerasına ne zaman geçilse bu sesleri rahatça duyuyordum. Yüksek hız sonrası vites küçültmek isteyen Alonso bu konuda sıkıntı çekiyordu. Ve yarışın tamamlanmasına yalnızca 2 tur kala Button'ı neredeyse geçme başarısını gösterdiği sırada fren+vites sorunu araçtan beyaz dumanlar gelmesine ve hemen ardından aracın yarışa daha fazla devam edememesine neden oldu.

Sutil adına birkaç şey karalayacak olursam, Force-India bu sezon fena iş çıkarmıyor aslında. İlk iki yarışta Liuzzi'nin puan alması ve ardından bugün Sutil'in yarışı 5. sırada bitirmesi onlar adına çok iyi gelişmeler. Adrian Sutil'in bugünkü en büyük başarısı ise bana göre Lewis Hamilton'a geçiş şansı vermemesi oldu ve Hamilton'ı 6. sırada tuttu böylece. Unutmadan, takım arkadaşı Nico Rosberg podyum görürken, Michael Schumacher yarışı mekanik bir arıza nedeniyle 17. turda bitirmek zorunda kaldı. Bu da kariyerinde ilk kez bir takım arkadaşı tarafından fazla zorlanacağı anlamına geliyor Schumi için.

Formula 1 Malezya GP sonuçları şu şekilde oluştu:
Şampiyonada ilk 3 yarış sonrası sürücüler ilk 10 ve takımlar sıralamasında ilk 8 şu şekilde:

1- Felipe Massa 39
2- Fernando Alonso 37
3- Sebastian Vettel 37
4- Jenson Button 35
5- Nico Rosberg 35
6- Lewis Hamilton 31
7- Robert Kubica 30
8- Mark Webber 24
9- Adrian Sutil 10
10- Michael Schumacher 9

Takımlar:

1- Ferrari 76
2- McLaren-Mercedes 66
3- Red Bull-Renault 61
4- Mercedes GP 44
5- Renault 20
6- Force India-Mercedes 18
7- Williams-Cosworth 6
8- Toro Rosso-Ferrari 2

Bunlar Da İlginizi Çekebilir